Lynn1995.reismee.nl

Newcastle waters en boerenfeesten

5 november, in mijn kamer op het station (we mogen het hier absoluut geen boerderij noemen, want dan lijkt het alsof we 10 koeien hebben terwijl we er iets van 14000 hebben)

Toen ik zei, klein eindje onder Darwin, dacht ik: klein eindje onder Darwin. Ik kwam erachter dat de afstanden hier iets groter zijn en daar kwam ik achter omdat ik de volle tien uur in de bus heb gezeten naar Newcastle waters. Maar goed ik ben hier nu, afgezonderd van de wereld, met ongeveer dertig andere mensen die ik niet echt ken, met gemiddelde temperaturen tussen de 40 en 45 graden, mijn werk bestaat uit oppassen en schoonmaken en ik mis de rest van de wereld. Mijn eerste dag werken was wel oke, de kindjes zijn superlief. S'ochtends heb ik de twee jongsten, Aaron en Justin, en smiddags komen de andere twee, Rianne en Ian, uit 'school' en dan pas ik op ze samen met hun lerares Katie. De kinderen volgen lessen via Skype, en Katie zorgt ervoor dat alles goed verloopt. Het lijkt mij lastig voor die kinderen dat ze niet echte vriendjes hebben, maar ze lijken er niet echt mee te zitten. Gisteren en vandaag hadden we al meteen twee dagen vrij, omdat de Melbourne cup op tv was. Ik kon kiezen of ik meeging naar de party, of dat ik hier op het station bleef. Het leek mij wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen, dus ik ging met een paar anderen naar dat andere station, onze 'buren', we hoefden maar 5 uur te rijden... De Melbourne cup zijn paardenraces, en ze zijn hier heel fanatiek in het wedden op paarden. Ik had nog nooit zoiets gezien, dus dat was wel heel gaaf. Daarnaast deden ze allemaal boerenspelletjes, waarbij de mannen hun kracht en uithoudingsvermogen moesten testen en overal was geld mee te winnen. Iedereen was sjiek gekleed, al was het behoorlijk duidelijk dat onder die sjieke kleding een paar lompe boeren huisden. En ja, dat was het eigenlijk. Ik ben eigenlijk blij dat ik hier maar twee maanden blijf, want volgens mij is de outback toch niets voor mij, maar ik hou het wel uit. Hoe gaat het daar?

Reacties

Reacties

Son

Ha die Lynn,

Tussen die 30 andere mensen op de station zitten vast ook een paar leuke die je snel leert kennen! En hoe oud zijn de kinderen?

Hier gaat t goed, Job snapt sinds deze week de werkwoorden 'aaien' en 'dansen'. Als hij iemand ziet die hij lief vindt, zegt hij 'aai aai' en prikt dan voorzichtig zn vingertjes in je ogen, neus mond of oor ;-). En als je zegt 'Job ga je dansen?' dan gaat hij wiebelen met zn kontje ;-)

Ik hoop dat je het toch naar je zin hebt Lynn! We denken aan je!

liefs son

Son

en anders moet je maar vrienden worden met 1 van die 14000 koeien...

Yoran

Misschien ken je over 2 maanden alle koeien wel bij naam...

ik kan me voorstellen dat het wel even wennen is zo in de middle of nowhere, maar wel een bijzondere ervaring!

liefs, Yoran

Trees&Cas

Ha Lynn,

Wat maak je allemaal bijzondere dingen mee! Het is wel even wennen dat de afstanden daar heel anders zijn dan in ons kleine landje; hier ben je overal zo.

Inmiddels heb je vast wel wat contact gehad met de andere 30 mensen op de station, er zullen ongetwijfeld mensen bij zijn waar je het goed mee kunt vinden.

Hier gaat alles goed. We zitten weer midden in de verjaardagentijd. Sonja, Yoran en Syll zijn jarig geweest, en Martin en Monika zijn binnenkort jarig.

We hebben besloten om Sinterklaas dit jaar niet met z'n allen te vieren omdat iedereen het druk heeft en we elkaar toch al heel geregeld zien.

Op 19 december (ja, op de verjaardag van Amée) gaan we met z'n allen naar La Palma, een van de Canarische Eilanden. Dat is natuurlijk niet zo bijzonder als Australië, maar we verheugen ons er wel op.

Inmiddels is het hier behoorlijk herfstig. Er zijn al veel bladeren van de bomen gevallen en het is koud. Dit weekend gaan we onze winterjassen maar weer opzoeken.

We vinden het heel leuk om steeds een berichtje van je te ontvangen over je belevenissen.

Liefs, opa en oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active