Lynn1995.reismee.nl

Weg uit de territory

16 december, voor ontbijt

Het is definitief, vandaag is m'n laatste dag werken op Newcastle waters station. Morgen vertrek ik naar Darwin om vanaf daar naar Brisbane te vliegen en dan vanuit daar naar St. George te rijden. Daar heb ik misschien een baan en als dat zo is ga ik naar een huisje kijken samen met een jongen genaamd Andrea. Alle vrienden van de VisitOz groep wonen ook in St. George, dus wordt een leuke reünie.

Afgelopen week heb ik trouwens gewoon gewerkt. Jade had nog wel wat schoonmaakklusjes liggen die ik hier kon doen. Dus die heb ik gedaan. Heerlijk dat jade en de kinderen niet thuis waren, hele huis voor mezelf.

Ondanks alles ga ik het hier wel een beetje missen. Alle mensen hier, de outback, niet mijn werk want dat is verschrikkelijk, maar de uren in de recclub en de uitjes.

Gisteren zijn we gaan waterskiën met Mel en Isaac's boot. De waterhole is een soort meer of rivier (in droogte een meer en in regenseizoen een rivier.) We hielden wedstrijden op de buiscuits (platte opblaasdingen die je achter de boot spant) wie er het langst op bleef. Iedereen zit vandaag onder de blauwe plekken, omdat het water hard is als je er met te veel vaart op valt (en omdat iedereen mekaar eraf aan het duwen was.)

Het zal wel weer even wennen worden dat ik m'n eten gewoon in een supermarkt kan kopen, dat het niet vreemd is om een onbekend gezicht te zien en dat de pubs spannender zijn dan een afgelegen tankstation in dunmarra, een uur rijden hiervandaan, een lange trip voor de saaie bedoeling die je daar vindt.

17 december, in de bus

We rijden op de snelweg door de NT en het is zo prachtig hier! Het is zoveel mooier dan toen ik hier kwam, nu het regenseizoen is begonnen. We rijden al uren en we zijn nog maar twee dorpjes (als je dat al een dorp mag noemen) tegengekomen. Het klinkt verlaten, maar ik ben het hier gaan waarderen. Toen ik hier kwam voelde ik me inderdaad nogal alleen, maar het voelt bevrijdend om maar dertig mensen te kennen, rekening mee te houden en om je heen te hebben. Ik vond de mensen op het station ook heel leuk en ik vind het jammer dat ik ze ga verlaten (al vertrekt iedereen nu the wet begint) maar ik ben blij dat ik van m'n baan af ben. Nu heb ik een countryliedje in m'n hoofd, dus ik voel me helemaal een cowgirl. Ik heb hier zoveel countryliedjes geleerd. En heel veel typische aussie woorden. Veel scheldwoorden ook. Als je een gemiddelde conversatie geschikt zou moeten maken voor kinderen zou je de helft kunnen wegbliepen.

Ook heb ik er hier nog een leuke flirt op nagehouden (alleen een flirt, niks serieus, beloofd!) Hij was zo knap, zijn naam is Tom en hij is de piloot. Hij is alleen al een week voor mij vertrokken, helaas. Vervolgens heeft iedereen een week lang aan m'n kop zitten zeuren of ik hem mis, of ik hem vaker ga opzoeken, of hij goed kon zoenen, enz enz...

Een week voor mijn vertrek hadden we onze xmas-party. We zouden gaan waterskiën, maar het regende (een van de weinige dagen, grrr,) dus hadden we een poolparty s'avonds, toen het niet meer regende. Dat was zo gezellig! En heel raar, om met kerst buiten te zwemmen. Conan en ik hebben gitaar gespeeld en gezongen en we hadden gratis drank. De volgende ochtend was iedereen naar de knoppe, dus hielden we maar een nieuwe poolparty met gratis drank om van de kater af te komen. Countrystyle.

Ten slotte wat leuke Australië/NT-feitjes:

- In plaats van what do you think? vragen ze hier what do you reccon?

- Als je bang bent voor onweer in Nederland, raad ik het je niet aan om hierheen te komen

- Als je de hoed van een man langer dan 10 minuten draagt, ben je 'van hem' (hier kwam ik achter door de geweldige onwetende backpackergrappen die hiermee uitgehaald worden)

- Iedereen drinkt iced coffee

- Mijn station was zo groot als half Nederland

- Een brand blus je door zelf een stuk land in brand te steken en het vuur tegen de richting van de wind in te laten branden, vuur bestrijden met vuur

- Ze noemen kuikens chickens en grote kippen chooks

- Je bent nogal de pineut als je geen banden kunt verwisselen, want iedereen heeft altijd en overal een platte band

- Je krijgt geld van de overheid als je katten, dingo's en kangaroes neerschiet

- Je kunt hier gewoon U-bochten maken op de snelweg, no problem, er is toch geen kip

- Niemand doet iets aan make-up of haar, maar kleding en hoeden zijn wel belangrijk

- Ik hoorde dat matjes weer in de mode komen: uch, bah en ieuwl!

- Iedereen hier heeft blauwe ogen en een donkere huid, zo mooi! (En dan zijn ze jaloers op mijn bruine ogen... Gekke mensen)

- Katrien duck heet hier Daisy duck. Ik zat Mickey mouse club te kijken en Donald had het de hele tijd over Daisy, ik dacht: wat is er met Katrien gebeurt?!?

- Een standaard woordje is heaps, als in: I came there in heaps of time! Of: Are there any breadrolls? Yeah, heaps

X

Reacties

Reacties

Son

Maar ben jij dan een chick of een chook? ;-)

ANA

Op naar het volgende avontuur!
Mocht je nog een vraag krijgen wat ze aanmoeten met kruidnootjes, stroopwafels, een zwartepietpoppetje (stangely dressed Aboriginal?), glossies en een flauwe Limmerick dan is ons Sinterklaaspakketje eindelijk gearriveerd :-(

Lynn

Ik ben gewoon een kip :)
Haha ik zal Mel m'n nieuwe adres geven zodat ze het terug kan sturen! Duurt lang he, post hier ;p

Cas&Trees

Wij kunnen het ons haast niet voorstellen dat één station zo groot is als half Nederland.
Het zal inderdaad wel even wennen zijn als je weer in de bewoonde wereld bent, maar ook dat went weer zo.
Leuke en interessante dingen maak je allemaal mee.
Ben benieuwd of je een nieuwe baan vindt in St. George en heerlijk dat je daar weer al je vrienden ontmoet.
Wij wensen je in ieder geval hele fijne en gezellige Kerstdagen!

Lynn

Haha ja, maar de huizen stonden allemaal bij elkaar op een klein terreintje. Er moet wel zoveel grond zijn, want het is zo droog daar, en alle koeien moeten genoeg te eten hebben. De grond is ook veel goedkoper omdat het zo droog is.
Jullie ook geweldige kerstdagen en heel veel plezier in Las Palmas!

Esther, Ben, Lauren & Bastian

Lynn, we volgen je avonturen in Aussieland met veel plezier.
Wij wensen jou en je vrienden daar een hele fijne warme kerst en daarna mogen jullie daar als een van de eersten aan 2015 beginnen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active