Lynn1995.reismee.nl

De ruzie om de kat en de vlucht

30 november, voor mijn huis

Ik ben kwaad op Jade (en zij op mij omdat ik niet naar haar wil luisteren.) Ze heeft een kat gekocht. Van 1000 dollar. Eerst dacht ik oh leuk, katten zijn leuk, natuurlijk zouden Katie en ik alle haren moeten opruimen, de kattenbak moeten verschonen, het beestje eten moeten geven, enz. maar ja, dat vond ik niet zo'n heel groot probleem, dat kunnen wij. Toen kwam de kat. Leuk en wel, superschattig beestje, kinderen knuffelden hem dood, maar het is een knuffelkat (al lijkt ie wel een beetje bang voor Rhianne nu, die hem niet van plan is los te laten als ze hem vastheeft.) Maar wat is het probleem nu? Als de kinderen niet meer met de kat willen spelen, moet ie terug in zijn reismand. Pardon? Ik zei tegen Jade dat ze de kat (zijn naam is Bronsen) niet op kon sluiten. Waar heb je dan een kat voor? Ze heeft hem duidelijk gekocht als een nieuw speeltje voor haar tot op het bot verwende kinderen. Nieuw speelgoed, heel duur en levend deze keer, alsof ze niet genoeg speelgoed hebben. Ik snap dat ze haar kinderen blij wil zien, maar ze krijgen zo veel dat ze niet meer tevreden kunnen zijn met wat ze krijgen. Zodra ze gewend zijn aan deze kat willen ze er niet zo vaak meer mee spelen en wat dan? Blijft ie altijd in zijn kooi? En wat gaat Jade dan voor ze kopen? Een olifant? Ik weiger om hem te vangen en op te sluiten. Daarom is Jade kwaad op mij (en omdat ik hem stiekem vrijlaat als zij er niet is.) Je kunt een levend wezen niet zo gebruiken om je kinderen gelukkig te zien en als dit Nederland was had ik de dierenbescherming gebeld. Jade zegt dat het het verschil in cultuur is, dat ik daarom niet snap hoe ze het hier doen, maar iedereen op het terein die ik het vraag vindt het ook cruel. Als ik dat zeg vraagt ze of ik denk dat ik haar cultuur beter ken dan zijzelf.

Wat ze met haar kat doet, heeft ze ook met haar honden gedaan. Het zijn speciaal getrainde waakhonden, blablabla, punt is: ze kijkt er niet naar om. Als ze alleen is vergeet ze ze eten en drinken te geven. De een zit in een kooi en de ander aan een lijn, omdat ze anders de parelhoenders vermoorden, en ze mogen twee keer per dag rondrennen (dat doet Kate, je denkt niet dat Jade dat doet...) Als ze blaffen omdat er iemand is, schreeuwt Jade SHUT UP! En dan stoppen ze. Goede waakhonden heb je dan. Ze heeft ze ook alleen maar voor status. Die hele managerpositie is haar naar het hoofd gestegen.

Goed, dat over Jade. Nu mijn leuke verhaal. Ik heb gevlogen! We hebben hier twee piloten en ze nemen soms mensen mee omdat er toch een stoel over is. Het was heel gaaf! We hebben van die kleine vliegtuigjes, stuntvliegtuigjes, en het is heel gaaf om bochten te maken want het vliegtuig kan bijna verticaal. Hat was ook heel gaaf om het hele terrein te zien. Of nou ja een gedeelte van het terrein. Er waren een paar mensen aan het werk en dat zie je dan vanuit de lucht. En we vlogen een stuk met een rivier mee. Vlak boven de rivier, met al die mooie vogels, pelikanen, ibissen. Ken je dat verhaal van Donald Duck, dat ie naar de jungle gaat en dan met een vliegtuig over een rivier vliegt? Met zo'n gast met een bruine pilotenjas en een helm? Anyway, zo voelde ik me.

Volgende week ben ik een weekje vrij en ik kan kiezen of ik naar Darwin ga, of hier blijf. Aan de ene kant wil ik heel graag mensen en winkels zien, maar aan de andere kant wil ik geen geld verspillen en ga ik volgende maand toch weg. Bovendien kan ik hier meehelpen met ander werk, de tenniscourt opruimen (ik heb aangeboden die op te ruimen, want hij is zo vies dat niemand er in kan spelen,) meelopen met de bore runners (de mensen die de waterttanks voor de koeien checken en repareren,) naar Mels huis, ons samen vervelen (ze heeft toch maar drie dagen per week werk,) zwemmen of gewoon een boek lezen. Ik denk dat ik net heb besloten dat ik hier blijf.

Seeya!

Lynn

Reacties

Reacties

Cas&Trees

hoi Lynn,

Leuk om weer van je te horen.

Wat een verhaal over de kat Bronsen; het moet wel een heel bijzondere kat zijn als ze er zoveel geld voor hebben betaald.
Wat een vreemd mens is die Jade, ik zou ook boos op haar zijn als ze een kat als een speeltje behandelt.
En dan de honden die twee keer per dag mogen rondrennen, echt wat ze noemen een hondenleven!

Wat geweldig dat je hebt gevlogen met een stuntvliegtuigje over het terrein en met de rivier mee zodat je allerlei mooie vogels hebt gezien. Vanuit de lucht is het waarschijnlijk nog veel spectaculairder dan dat je over het terrein rijdt met een auto.

Ik hoop dat je je goed vermaakt in je vrije week, er is genoeg te doen als ik het zo hoor.

Bij ons is het (vandaag in ieder geval) behoorlijk koud. De bomen zijn inmiddels kaal en we moeten nog heel wat bladeren uit de tuin weg halen, maar ik zie er tegenop door de kou. Morgen zou het iets zachter zijn, dan kan ik het beter doen.

Yoran en Sonja hebben voor Job bij het Goed een loopkar gekocht, het is een prachtig gezicht als hij daar achteraan loopt te sjouwen.

Verder weinig nieuws te melden hier.

Liefs van opa en oma

Son

Ik ben zo onderhand wel benieuwd naar t monster en de veel te dure kat, foto? :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active