Lynn1995.reismee.nl

Vliegtuigen en Brisbane en zo

24 oktober, in de bus van Brisbane naar Rainbow beach

Ik denk dat ik een record gebroken heb: 53 uur zonder slaap. Vliegtuigen slapen echt verrot slecht. Maarrrr goed, ik ben nu dus in Brisbane en het is hier mooi! Er staan van die bomen met paarse bloemen, dus ik zei in het begin heel enthousiast tegen iedereen: LOOK, PURPLE TREES! Blijkt dat ze die in andere landen ook hebben, dat was jammer. In het eerste vliegtuig zat ik naast een jongen die in Fiji les ging geven op een basisschool, we hebben samen even ontbeten in Dubai, en in het tweede vliegtuig zat ik naast een jongen die op een boerderij in Nieuw Zeeland ging werken, dus ik kon fijn verhalen uitwisselen en kletsen. Op het vliegveld van Brisbane duurde het wat langer dan verwacht... Ik had me even opgefrist, tandenpoetsen, deo, in de wc dus toen ik m'n paspoort moest laten zien stond ik in een enorme rij, met ook mensen uit een ander vliegtuig dat na ons was geland. Toen ik eenmaal bij de paspoortcheck was, bleek mijn paspoort niet goed te scannen zijn ofzo, ik heb geen idee maar ik werd in ieder geval naar een ander apart hok gestuurd, daar waren drie mensen en twee computers nodig om mijn paspoort te scannen. Hij bleek legaal te zijn. Vervolgens ging ik op zoek naar mijn band, maar het vluchtnummer stond niet op het scherm, dus ik vroeg het aan de vrouw die mijn paspoort scande, haar antwoord: thats a long time ago, you're late. Nee, echt waar, hoe komt dat? Ik kon hem gelukkig afhalen bij een kantoortje achter de band. Toen moest ik naar de uitgang, yellow card laten zien easypeasy. Ja kom maar even mee, moest ik in zo'n apart stukje gaan staan waar snuffelhonden drugs zoeken. Gelukkig zaten er geen drugs in mijn tas. En toen... Was ik in Brisbane! In de rit naar het hostel heb ik twee jongens ontmoet en dat was eigenlijk de basis voor een gezellig groepje hier, het groeit steeds aan. Eerst waren het alleen jongens, allemaal van die surfdudes, maar nu zit er ook een ander meisje bij. We gaan met z'n allen naar Rainbow beach en daarna naar Springbrook farm, daar gaan we met 16 personen een cursus volgen, dus daar zal ik ook wel weer mensen leren kennen. Ik mis het trouwens wel om iemand te hebben die ik echt goed ken, ik was gister een beetje in de war. Ik was om zeven uur gaan slapen en had alleen mijn oude mobiel om de tijd op te kijken en de wekker te zetten. Op een gegeven moment werd ik wakker en dacht ik dat het ochtend was, dus ik maakte me klaar om uit te checken. We moesten er voor 10 uur uit dus ik had alles gepakt enzo, werd mij aan de balie verteld dat ik morgen pas hoefde uit te checken, de 24e. Dus ik zei: het is de 24e. Nee, zei hij, de 23e. Dus ik ging weer naar bed en het was zo raar, ik snapte er helemaal niets van. Het heeft een uur geduurd voor ik erachter kwam dat het niet 9.40 a.m was, maar 9.40 p.m en dat ik maar twee uur geslapen had in plaats van een hele nacht. Ik had mijn lakens al in de was gegooid en alles, dus ik moest om nieuwe vragen. Wel prettig dat ik mijn tas vanochtend niet meer hoefde in te pakken. Het was best fijn geweest als iemand gisteravond had gezegd: Lynn, ga slapen. Maar ja, verder sliep het bed heerlijk en werd ik vanochtend voor de wekker van zeven uur zelf wakker. Ik ben lekker naar de stad gelopen om een adapter te kopen, aangezien die van mij alle stekkers bezat behalve de Australische, en te ontbijten. Daarna ben ik op het dakterras (met ijskoud zwembad en prachtig uitzicht, helaas heb ik geen foto's want geen mobiel, want geen adapter, maar het hostel stond op een berg en je kon over heel Brisbane uitkijken) nog even gaan lezen, en nu zit ik dus in de bus. Ik heb er heel veel zin in, en ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes uit Australië xx

Reacties

Reacties

Dorrith

Suuuuper om te lezen Lynn! Je went vast snel aan al die kleine dingetjes hahah. Leuk verhaal, ik kijk al uit naar de volgende! Nog veel plezier daar!
Kusjes dor

En natuurlijk ook kusjes & knuffels van de rest van t gezin

sonja

Ha die Lynn,

leuk om te lezen! Zijn t allemaal Nederlanders die je hebt ontmoet? Veel plezier! We kijken uit naar je volgende verhaal,

Liefs son

Danique

Nice Lynn!!
Klinkt leuk ;) En die vliegveld dingen zal je altijd zien :p
Dat dat jou nou weer moet overkomen...
Maaaar dan heb je wel meteen een goede test voor je Engels!
Veel plezier nog!!

Xx

Trees & Casper

Wij kregen dit vandaag van Martin door. Leuk om zo jouw avonturen te kunnen meebeleven. Reken maar dat wij trouwe volgers zijn. Lfs O&O.

Brenda

Veel plezier meid leuk om je zo te kunnen volgen.
Geniet ervan.

Liefs Brenda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active